Proporcionar habilidades de comunicación e de resolución de conflitos, entre as que se atopan as seguintes actuacións:
– Desenvolvemento de habilidades sociais (asertividad, empatía…)
– Percepción positiva do conflito.
– Educar en e para superar o conflito.
– Atribución do conflito a causas modificables.
– Procura de solucións alternativas.
– Aprender a atopar solucións xa que todos e todas gañamos.
– Desenvolver procesos de comunicación.
Todos os anteriores terían un carácter preventivo, para chegado o caso, poder utilizar a estratexia da MEDIACIÓN.
A mediación é un proceso de resolución de conflitos comunicativo baseado en habilidades como o diálogo, escóitaa activa, o compromiso, a aceptación, a comprensión, o respecto aos demais etc. e ademais un proceso pedagóxico no que deben participar todos os membros do sistema educativo (docentes, pais, alumnado, estruturas educativas, etc.), e por conseguinte, todos serán responsables de detectar e intervir nos conflitos que se poidan orixinar.
A mediación escolar está centrada na convivencia escolar, e axuda a mellorala. Formando parte dos Programas de Convivencia adoptados nos distintos Centros do noso País.
O docente implícase non só no ensino de coñecementos teóricos, senón que ademais, debe abrir o camiño a ensinar conceptos como a educación moral e cívica, educación para a paz, prevención da violencia, disciplina, habilidades sociais, afianzamento de autoestima, etc. Pero como xa sabemos cada vez son máis os casos en que eses ensinos non prosperan e xorden os conflitos, que hai que detectar, canalizar e solucionar de maneira eficaz e efectiva con todas as garantías esixidas, e afrontalos de maneira alternativa ou complementaria aos expedientes administrativos ou sancións, e a maioría dos Centros Educativos non están preparados ou formados para iso.
Por todo o cal son necesarias novas vías de resolución dos conflitos que se xeran no ámbito educativo, como condutas disruptivas, falta de compañeirismo, illamento, en definitiva condutas antisociais por todos coñecidas. Non é bo resolver ou administrar de forma inadecuada os conflitos, pois só chégase a un aumento de longos recursos administrativos, de expedientes iniciados a docentes e alumnado e cada vez é maior a escalada dos conflitos institucionais que afectan a toda a comunidade.
Polo que é conveniente ter un equipo de Mediación profesionalizado e con todas as garantías legais á hora de implantar un Programa de Mediación Escolar.
A mediación no ámbito escolar estrutúrase a través da creación, dentro do propio centro educativo, dun órgano mediador, cuxa composición pode variar:
Para resolver un conflito entre dous profesores pode intervir un mediador profesor, ou para resolver un conflito entre dous alumnos pode intervir un mediador alumno, ou este e un mediador profesor. Sen esquecer sempre a supervisión, asesoramento e control dun Mediador profesional adscrito ao Centro que estea dotado de todas as garantías de titularidade, experiencia e cuberto por un seguro de responsabilidade civil, conforme esixe a nosa lexislación.
O que se pretende é transmitir habilidades de comunicación, asertividad (poder expresar de forma respectuosa as opinións e os puntos de vista, sexan correctos ou non), identificación de emocións, empatía, escoita activa, etc. E cando xurda un conflito, ter as persoas adecuadas que saiban enfocalo, reconducindo aos participantes para construír pontes de entendemento, de solución, coidando os principios fundamentais da mediación de *voluntariedad, confidencialidade e imparcialidade e para iso hai que estar formado e informado por especialistas en mediación, que cubran todas as garantías éticas, profesionais e de seguridade xurídica.
Mencionando a *Pitágoras: educad aos nenos e non será necesario castigar aos homes. O futuro dos/as nenos/nenas e mozas está en mans dos docentes e dos pais, nais e titores. E é complicada unha boa educación de valores hoxe en día, a pesar de vivir na era dixital e ter gran amplitude de comunicación e coñecementos por parte de todos/as. Temos unha gran responsabilidade ensinar a ser felices con todo o que temos, ensinar a aceptarse a si mesmo, e por suposto a aceptar aos demais. Coa mediación preténdese ensinar todo iso e ademais dánselles coñecementos para ser independentes á hora de resolver os problemas da mellor forma, co diálogo, o respecto, a comprensión. En definitiva sementar Cultura de Paz.
Calquera pai ou nai o que máis desexa é a felicidade dos seus fillos/as e despois todo o demais.
Preguntaron algunha vez como se sentiu o docente que perdeu a un dos seus alumnos/as por sufrir acoso? E aos pais? O seu primeiro sentimento é impotencia, por non saber que poderían facer para evitalo, por non darse conta antes, moita impotencia e dor, que se podería evitar..
Por iso propomos que poñamos todos os medios necesarios, para educar nenos/as, mozos felices por saber convivir moitas horas cos seus compañeiros/as, cos seus educadores, cos seus equipos de traballo diario. A quen vai dirixida?
A mediación escolar é unha técnica que se utiliza para resolver os problemas que se presentan na convivencia entre mozos e/ou mozas. Nalgúns centros tamén se usa para liquidar as dificultades que xorden entre o profesorado, ou entre este e os pais e nais.
Cando xorde un problema entre dous alumnos/alumnas, pódese optar por solucionalo utilizando o sistema de mediación ou, pola contra, aplícanse as normas establecidas no Centro. Se se opta pola mediación de forma máis inmediata haberá un compañeiro/compañeira que axude a que ambas as partes dialoguen e atopen unha solución.
A mediación pode aplicarse:
A mediación presenta unha serie de vantaxes, entre as que destacan:
Todos os nosos Mediadores incluídos no programa de Mediación educativa teñen a especialización neste complexo ámbito de resolución de conflitos.